Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ

Θέλει ο θεός να αποτρέψει το κακό και δεν μπορεί;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος…

Μπορεί, αλλά δεν το επιθυμεί;
Τότε είναι κακός..

Είναι και ικανός και το επιθυμεί;
Τότε από πού προέρχεται το κακό;

Μήπως είναι και ανίκανος και δεν το θέλει;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό;



Η απάντηση είναι ένα πασίγνωστο ρητό:  "ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ" που σημαίνει ότι δεν υπάρχει κακό χωρίς καλό (και αντιστρόφως βεβαίως).

(Η ενδεχομένως πρώτη σχηματισθείσα εντύπωση του  λογοπαιγνίου ή της "σοφιστείας" απαλείφεται πάραυτα διότι ο Επίκουρος καλύπτει όλα τα ενδεχόμενα που προκύπτουν από τους πιθανούς  συνδυασμούς του "θέλω" και "μπορώ" - "δεν θέλω" και "δεν μπορώ". Δηλαδή  2 επί 2 = 4.)

Για να καταλάβουμε καλύτερα τώρα, το γιατί ισχύει αυτό το ρητό, θα φέρουμε ένα πρακτικό παράδειγμα. Έστω ένας πίνακας ζωγραφικής. Ο πίνακας έχει δύο όψεις, δύο πλευρές. Την "καλή", αυτήν που βλέπουμε όταν είναι αναρτημένος και την "κακή" αυτήν που θα δούμε όταν τον γυρίσουμε με την πλάτη.
Κι' εδώ ακριβώς είναι το κλειδί του μυστηρίου. Εάν προσπαθήσουμε  να εξαλείψουμε  την οπίσθια, την φθηνή, την σκοτεινή, την αθέατη, την "κακή" δηλαδή πλευρά του πίνακα, αυτομάτως θα εξαλείψουμε και την εμπρόσθια, την ακριβή, την φωτεινή, την θεατή, την "καλή" δηλαδή πλευρά του.
Κατά συνέπεια η μάχη εξαλείψεως του "κακού" είναι μία πλάνη κατασκευασθείσα από τις σύγχρονες θρησκείες (και άλλα θολοκουλτουριάρικα ιδεολογήματα) οι οποίες άλλωστε υπάρχουν εξ' αιτίας του. Αρκεί να φανταστείτε τι νόημα θα είχε ο θεός εάν δεν υπήρχε ο σατανάς... Η εξάλειψη του σατανά θα εξάλειφε και τον ρόλο του όποιου σωτήρα αφού δεν θα είχε λόγο να μας σώσει και από τι ???

Εννοείται βεβαίως, ότι αυτό δεν σημαίνει κατάθεση των όπλων απέναντι στην μάχη κατά του "κακού". Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι αρκεί να το γυρίσουμε πλάτη κολλώντας το στον τοίχο που του αρμόζει...

- Ευρύμαχος Σερέτης
eurymaxos@gmail.com


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ΕΥΜΟΛΠΟΥ: ΕΤΣΙ ΓΑΜΑΝΕ ΟΙ ΕΝ-ΛΟΓΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ Α-ΛΟΓΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΚΟΠΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΑΪΖΟΥΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.

2 σχόλια:

  1. Ο Τριαδικός Θεός δεν εμποδίζει το κακό διότι αν το εμπόδιζε,η Τελική Κρίση δε θα είχε κανένα νόημα.
    Με το να αφήνει το κακό να υπάρχει και να εξαπλώνεται όσο μπορεί, δίνει τη δυνατότητα στον κάθε άνθρωπο να επιλέξει το κακό ή το καλό.Έτσι, κάθε άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τις επιλογές του.Έτσι,καταξιώνεται η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου.Αν υπήρχε μόνο το καλό,οι άνθρωποι θα ήταν αναγκασμένοι να επιλέξουν μόνο αυτό και έτσι,υπό μία έννοια,θα παραβιαζόταν βάναυσα η ελευθερία τους.
    Κατά την Τελική Κρίση θα ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι.Είναι θέμα πίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (συνέχεια στο προηγούμενο) Και όπως έγραψε ο Πλάτωνας πριν πολλούς αιώνες στην ''Πολιτεία'' του:''Η ευθύνη ανηκει σ΄εκεινον που εκλέγει.Ο Θεος ειναι ανεύθυνος''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή